marți, 9 septembrie 2008

Thassos - Litoralul Greco-Roman

Asa mi-a venit sa-i zic, la cati romani am intalnit pe insula asta...
V-am promis ca va share-uiesc cateva ganduri dupa vacantza din Thassos. Am sa scriu si cateva pareri si info, cine stie, poate vor fi utile altora, asa cum mie mi-au fost utile cele gasite pe bloguri si forumuri. Am sa revin cu o alta postare cu traseul, pt ca unele info vor fi chiar utile.

Ce mi-a placut:

*La greci E85-ul arata ca o autostrada, nu trece prin localitati ci pe langa(si are evident iesiri catre x, y, z ca de pe autostrada); Autostrada lor e super, din nord de la Ormenia pana in Xanti se merge atza, e politie f putina, se circula liber si civilizat, nu-ti da nimeni flash-uri, claxoane sau sa forteze depasirea

*Peisaje cum rar vezi: mare, plaja si munte ce se imbina intr-un mod firesc, spontan, emotionant de cele mai multe ori

* Toate campurile aratau uniforma: lanurile (de porumb) erau uniforme, mirishtile erau curatzate si fara iarba, livezile de maslini uniforme si curate, se cunoaste ca astia fac agricultura mecanizata si nu carpeala ca la noi. Pe camp nu vezi carutze si droage ci camionete papuc Toyota (e plin Toyota 'papuc')

*Peste tot lumea rupe ceva engleza, chiar daca de balta, sau da din maini pana obosesc, dar te ajuta, nu raspunde nimeni "Nu stiu!", macar incearca sa te ajute.

*Marea majoritate au o mica afacere de familie, si-si trateaza clientul cu atentie si respect, indiferent ca au o pizzerie, magazin de suveniruri, benzinarie, taverna sau hotel. In Thassos pe toate terasele ospatarii vorbesc ceva engleza, unele au meniurile in romana, bulgara, rusa, germana, etc, avand in vedere ca astia sunt cei mai prezentzi clienti.

*Painea e foarte buna. Calamarul e proaspat. Mancarea e buna rau. Platourile Mix Sea Food de la Irene erau de vis(o sa povestesc in alta postare si despre Taverna Irene, m-a marcat experienta)

*Pe terase ti se ofera shot-uri de ouzo, apa sau unt inainte de masa, sau inghetzata, prajitura casei sau strugure dupa masa, totul din partea casei, ca sa te fidelizeze. De multe ori te intreaba daca este prima zi si unde esti cazat, si daca te considera potential client si zilele urmatoare te trateaza super atent, iti dau deserturi copioase sau mici discounturi.

*Desi e o insula, casele sunt pe 200-300 mp, living si bucatarie mare si 2-3 dormitoare la etaj, cu un pic de curte, si multa verdeaza la balcoane sau in gradina, si formeaza catene sau mici orasele placute ochiului, de vis pt unu' crescut intre blocuri gri. Tot ce se construieste e conform unui plan de urbanism, nu o sa vezi blocuri sau hoteluri inalte ridicate intre vilutze.

*Marea este transparenta-albastra-verde, ideala pt scuba diving si snorkeling(vezi si cu ochii deschisi in apa; de pe ferry-boat se vede fundul apei desi sunt 20-30 m adancime.

*Marea majoritate a plajelor au sezlonguri si umbrelutze(unele gratis, pt altele trebuie sa comanzi bautura de la barul/terasa de care apartin, altele sunt 10 euro)

*Toate budele tavernelor si teraselor au sapun lichid, hartie igienica, hartie de maini, odorizant de baie, ceea ce la noi de multe ori nu gasesti, sau la multe 'se termina'.

*Hotelul Korina in care am stat in Skala Potamia era fain tare, conditii, piscina, bar,terasa, gradina, terenuri de tenis, ping-pong, biliard, sezlonguri, etc

*Erau plaje genul Pefkari, Golden Beach sau Aliki super faine, organizate, cu nisip fin si apa cristalina, fara urme de alge

*Se putea face scuba (si aveai ce vedea) si multe sporturi acvatice(o sa va povestesc in alta postare, e de povestit, terifianta si frumoasa experientza. Te marcheaza.

Ce nu mi-a placut:

*Nu au canalizarea buna pe insula, peste tot gasesti in bude afishe cu "Nu aruncati hartia in WC!"

*Micul dejun la hotel era de cacat, si era ZI DE ZI ACELASHI. Era bufet suedez compus din: Cafea, suc natural, apa calda pt ceai, oua cam vechi, fasole iahnie, crevusti ieftini, cascaval de pizza(cel mai ieftin si fara gust), o mortadella ieftina (ganditiva la cel mai prost parizer de la noi) pachetele de unt, marmelada si miere, lapte, chec, o salata de fructe cu smantana, o data la 3 zile compot de piersici si paine. Un fost coleg de munca cu care m-am intalnit totatl intamplator la o terasa si care merge de 5 ani in Thassos mi-a confirmat ca si cina este de proasta calitate, si ca a stat de fiecare data in alt hotel, alta statiune.

*Aveai frigider in camera dar scria ca se foloseste doar pentru bauturile de la barul hotelului. Fuck them, cerusem demipensiune sau all inclusive, nu ne-au dat, ne-am umplut portbagajul de becks, redbull si sucuri.(n-au comentat nimic ca le-am folosit frigiderul).

*Nu aveau cluburi in statiuni, unul singur pe toata insula, in sud, pe langa Potos, si am mai gasit inca unul in Golden Beach, dar am fost joia la ora 22 si era inchis, so...

*Intr-o seara prietenii cu care eram au comandat peste-spada si era stricat, l-au dat inapoi si au primit altul, dar se dusese dracu' pofta de mancare. Si caracatitza era grasa si tare de abia trecea cutitul prin ea(chiar daca le-am cerut sa o mai bage la foc) Stati departe de terasa Twins di Skala Potamia, e mai safe concediul vostru.

*De multe ori auzeai atata romana ca nu te mai simtzeai in Grecia

*Dupa atatia ani de mers la mare in Vama Veche sau Sfantu Gheorghe aproape ca uitasem cum e sa stai pe plaja cu o maree de babe si moshilanga tine, batrani stafiditi sau doamne grase celulitice hidoase cu puradeii urland. Cand vedeai tipe faine remarcai zambind ca sunt romance(sau bulgaroaice uneori).

Pe ansamblu o vacantza super, amintiri multe, faine, ma simt mai bogat sufleteste, ca dupa fiecare experientza avuta in alta tara. Merita. Recomand Potos-ul ca statiune si Aliki pentru plaja si snorkeling si peisaje.

PS Dupa ce am trecut vama inapoi, la Giurgiu, in benzinarie, mergem la baie. Cristina bate la usa, din interior se aude: "Cine e?!" =)) Cristina zice: "E clar, e Romania!" =))

Anonim spunea...

Ma bucur, man, ca v-a placut in Thassos, e un loc propice de relaxare, mult mai la indemana decat ar crede majoritatea (10 ore de condus pana la Keramoti, la ferry, in conditiile in care oboseala acumulata in Bulgaria se mai risipeste pe soselele largi si aerisite din nord-estul Greciei).
Pai sa ne gandim numai la o experienta de sambata dimineata sau duminica seara, pe "pitorescul"drum catre si dinspre marea neagra. De asemenea Sfantu iti cere tot 10 ore de drum, daca nimeresti nava clasica.
In fine, de revenit..Si de dat mai departe.
Cu riscul de a se comercializa si mai mult.Dupa cum se observa in Potos, statiune manelistica mustind de romani.Noua nu ne-a placut deloc acolo, ne-am limitat la un tranzit de 2 ore, indeajuns sa ne uimim ca exista apa murdara si pe plajele thassosului.
As mai adauga la lista ta de plusuri si campingurile, foarte precis organizate si totusi boeme, plaja Paradise Beach ( latura estica)care ne-a dat gata( mai ales pe Cris :)).
A, si Theologos, satuc in centrul insulei,unde se mananca cel maibine. verificat. si confirmat din "n " parti.

P.S1 Bafta!
P.S2 Traiti-ar blogu!! :)))

Anonim spunea...

Thanks, chiar am vrut sa mergem in toamna asta in Thassos dar am renuntzat. la anu o sa stiu mai multe...
bine ca mai posteaza unu altu cate ceva
Teo

CornelB - AmFostAcolo.ro spunea...

Salut, am ajuns la blogul tau cautand info despre vacanta in Thasos. Am vazut lucruri super, pe care as vrea sa mentionez blogul pe site-ul meu, dedicat in intregime acestui subiect, vacantelor, www.AmFostAcolo.ro, in sectiunea "Blog Vacanta", la rubrica Greciei. Daca consideri util ca blogul tau sa apara acolo, te rog contacteaza-ma pe adresa de mail cornel [-@-] amfostacolo.ro.