Azi fac reclama. Directa.
Outletdecopii.ro versus Bebenou.ro.
Le-am publicat numele numai asa, de plictiseala, si daca tot fac parte din viata mea aceste site-uri, le postez pe google si-l rog sa trimita trafic spre ele. =))
Completare 26.09.2013
Intre timp avem un castigator, de departe bebenou.ro, cu peste 20.000 de produse, locul 3 in categoria comert electronic / articole pentru copii conform trafic.ro. Am si muncit mult pentru asta, am investit in mod permanent, ne-am tratat clientul cu respect si am incercat sa-l multumim chiar daca asta a insemnat ca noi sa pierdem, am muncit de multe ori si weekendurile, am investit si-am investit, si-am studiat, si iar am investit...
Desi mai vechi, celalalt magazin a ramas pe locul secundar s-a dus chiar in spate in google, dintr-un simplu motiv: daca nu investesti permanent intr-un magazin, vin ceilalti din spate, cei care au bugete de cheltuit, de investit, au specialisti, au vechime, au continut.
Mi-am dat seama cat conteaza sa lucrezi cu oameni care stiu despre ce este vorba, care stiu deja joaca.
In ultimul an am cunoscut foarte multe mamici ce si-au inchis magazinele on line pentru ca nu au stiut in ce se baga. Concurenta mare (s-a ajuns la mii de magazine on line de articole pentru copii, zeci de mii de conturi de facebook, google+, tweeter, etc bloguri, subdomenii, etc, etc), lipsa de cunostinte in domeniu, lipsa unui om bun de vanzari, unui om bun pe marketing on line, iar un buget de investitii estimat si asigurat pentru 6 luni nu este suficient.
Multe mamici au deschis magazine on line de articole de copii caci si-au zis : acum sunt acasa, statul imi da doar 800 lei, imi mai suplimentez veniturile; cat doarme bebe mai fac un ban.
Nimic mai fals, ca atunci cand nu te solicita copilul te solicita pregatirea mancarii pentru copil, spalatul, calcatul hainutelor bebelusului, cauti despre simptomele si comportamentul lu' bebe, etc, iar treburile casei nu dispar, ele raman acolo si cer mereu prezenta.
In plus , un magazin on line nu merge de la sine, un client care suna si nu i se raspunde (ca tu alaptezi/schimbi copilul/are colici copilul/ dorme copilul, etc, etc , etc) devine nemultumit, i se pare ca-i pierzi timpul si se orienteaza repede catre alt magazin.
Un magazin on line te solecita in mod permanent, publicitatea costa, prietenii vor cu reducere altfel gasesc ei in alta parte un magazin care le da reducere sa-i prinda de clienti. Un magazin on line iti cere sa ai cunostinte de SEO, SEM, content management sau CRM, contracte, management, contabilitate, marketing, vanzari, altfel trebuie sa platesti oameni care stiu lucrurile astea. In plus, ceea ce acum 6 luni era valabil in google nu mai e chiar de actualitate, deci trebuie sa mai investesti un pic sa te adaptezi conform cerintelor google, altfel iti penalizeaza site-ul.
Oricum, pe scurt povestea pe on line nu e simpla deloc, si cei mai multi care dau sfaturi pe on line sunt de fapt tot felul de specialisti SEO care au tot interesul sa promoveze astfel de lucruri ca sa-si vanda apoi consultanta. Chiar citeam zilele trecute o postare pe un forum a unuia care isi deschisese de curand magazin on line de hainute copii, n-avea nici cine stie ce oferta, n-avea nici bani de investit dar spera el ca intr-o zi o sa creasca si cerea sfaturi de la specialisti. Bine-nteles ca astia toti ii spuneau fa asta, fa cealalta si daca nu te descurci ai adresa mea de email te invat eu. Bine-nteles contra cost.
Dar nimeni nu i-a spus: prietene, asa iti trebuie daca te bagi unde nu cunosti, intr-o piata unde magazinele on line deja se shacalizeaza intre ele pentru ca numarul de copii e in scadere drastica iar numarul de magazine de hainute de copii in crestere exponentiala. Din pacate multi inteleg tarziu asta, si pentru faptul ca nu au bani sa sustina un business ani de zile pana ajunge profitabil/sustenabil, inchid dupa cateva luni - un an, si pierd si bruma de banuti pe care au avut-o economisita.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu