miercuri, 27 august 2008

Fan Parazitii

Da, tanarul de "sub(t) 35 ani", asta e tabloul cadru al fanului Parazitii. Tanarul care simte nevoia de refulare, satul de cacaturile din jurul lui, care foloseste sau i-ar placea sa foloseasca p**a drept semn de punctuatie.
Uneori mi se pare ca fac filosofie in jargon. Alteori ii remarc de o simplitate si naturaletze uluitoare. Din cand in cand mi se par dusi, prea incisivi, insa targetul lor e intentionat limitat: "my way or highway!" Nu fac compromisuri. E greu intr-o lume postdecembrista. Cinste lor.

Initial credeam ca doar eu si niste pustani porcosi ascultam versurile lor, ani in urma cand au aparut. Apoi am remarcat ca tipe despre care credeam ca sunt 'sfinte' tocilare aveau toate albumele. Ma gandeam ca o sa se oftice Parazitii, nu asta era targetul lor. ;)) Usor usor am inceput sa descopar publicul lor, mergand pe la concerte, si eram shocat cata lume stia versurile. Multe versuri. Multe rau. Am intalnit oameni care stiau toate versurile(mai putin cele in prima auditie). Era socant. Poate la Iris mai vazusem asa multa lume sa le stie versurile, dar astia erau deja niste monstrii sacri, e greu sa-i pui sub acelashi Dumnezeu. Am ramas mirat cand intr-o noapte in Grozavesti am intalnit la o bauta cu chitara unu' de la teologie, anul 3, care stia toate versurile care erau pe net (versurile de la Parazitii evident). L-am testat toata noaptea, ii spuneam doar numele melodiei si-ncepea, ziceai ca-i dai Play. Nu se oprea pana la ultimul vers.La final castiga o bere Gambrinus. E drept, pe vremea aia aveau mai putine albume, dar totusi. Stia popa! Ma intreb pe unde o fi ajuns ala popa, si ce predica enoriashelor. ;))
L-am intrebat cum de el, viitor popa, era fan Parazitii. A raspuns sec: pai astia mi-au spus in versurile lor cat n-am invatzat in faculta si-n 18 ani acasa. Nu stiu ce-o fi invatzat asta-n faculta, dar oamenii il marcasera. Ii aprecia pentru "poezia din versul lor. Toate versurile aveau substantza." Nu era chiar prost popa.
Mi-am dat seama ca multe versuri mi-au imbogatit vocabularul, in rau sau in bine, dar mi l-au imbogatit. Si acum tin minte versuri/strofe intregi, si eu nu sunt fan "cu acte". Cititi si voi, nu e curata filosofie in versurile astea?! :D

Alo? Politia?
Inca astept un raspuns destept
De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect
Beau si conduc spectaculos, plutesc cu rotile in aer,
Cum fac sa mut si eu zebra aia daca mierlesc un fraier

Fac sa para comic tot ce e tragic
In curu tau labagic o bagam si intra
De ce ramai in urma, timpurile se schimba
Nu vorbim dar futem aceasi limba
Motiv penrtu care unii vor sa ne respinga

Un gram de creier sau un gram de marfa pura
Viata iese din pi**a dar se duce pe p**a

Esti un popa infect cu mana pe bani
Cand e vorba de f*tut copii si lins icoane ai sapte dani

Vad ca multi alerga dupa bani cu tupeu
Ce p**a mea, proastelor, p**a are alt gust intr-un BMW-u?

Sunt genul de om care ma pis in liftu' tau
Bagabontul natural, fac rau
Dai vina pe copii ca fac tot ce-i rau
Tzeapa! Eu ma pis si a-nceput sa-mi placa.

Angajez secretara cu gura punga.

Exprimarea libera e castigata-n revolutie,
E dreptul nostru si e garantat de Constitutie.
Institutiile bruiaza undele:
Romania intra-n Europa doar cu numele.
Promisiuni - minciuni
Emisiuni - presiuni
Televiziuni - sanctiuni:
Showtime la romani!
Noi nu dam bani la buget sa ne cenzurati,
Jurnalistii sunt batuti, bruscati, amenintati.

Munca tre' sa fie hobby o ora pe luna
Tarfele sa faca gat cu cartea de munca-n mana


Femeia ta e o straina care se f**e la munca
Tu n-o mai f**i, n-ai timp, esti obosit, ea nu-i de stanca.

Dac-as fi pentru-o zi presedinte
Tineti minte, as lasa Romania amanet, fara cuvinte
Dac-as fi pentru-o zi presedinte
V-as amaneta pe toti si nu m-ati prinde.

Vin bine-dispus de la o inmormantare de lesbiene
Unde mai devreme m-am intins la bere
Va abordez dimplomatic, esti antipatic
P** mea, n-am ajuns un clasic
Sunt nascut in zodia in care-a murit de ras Jigodia

Esti un nasol
Cu lant de aur la gat
Si creierul gol.
Cumperi tzoale de firma false
Bagi in Mec la Mall..
Ai un seria 5
Iti pute botu`
Plescai ca e mentol
Mor femeile dupa tine...
Fa`ti un control
Cap de bivol!

Da...DA
Sa s*gi p*la de ziua ta..

Esti un c*cat retardat care sta pe "gugle"
Joaca table - Ragaie cand da duble
Canta "O viata mea!" cand e plimbat in dube

Desfacut la slitz, va contrazic cand zic
Sangele apa nu se face da' se face sprit
N-am probleme sau semne de dependentza
C-am castigat intr-un capac de bere experientza
Agresez pustoaice de liceu ce vor sa-nvete
Facem un 69 sau un 62-10 ?

Intreb un tonomat de m*e fara educatie
'Ai avut un lindiciu sau o refelatie ?'

P**a
Unicul cuvant care te umple in gura
Membrul de sub patura de natura dat
Element bizar, il are in pantaloni orice cacanar

Sloboz
Substanta care apare des in coltul gurii
Reprezinta rezultatul lipicios al dracu
Inghitit in sila slobozit din mila
Cimenteaza clar o relatie stabila

M**e
Buze pe matz si voie buna
Ai genunchii la urechi si-o p**a-nfipta-n gura

Noi inghetam in sali de clasa de la 6-7 ani
6-7 ore pe zi fara caldura, mancare si bani
Avem parinti saraci acasa si un lucru e sigur –
Ni se cultiva dorinta de a reusi in viata de unul singur

Fii largutza domnisoara ne dansezi ceva la bara?

Stii din filme ca se face fara dinti
Iti zic: 'Ia mana de la gura daca vrei sa te mariti
Pune-te in genunchi si reprezinta-te,
Ridica-te sterge-te la gura si acum prezinta-te'.

Ei sunt, si cu fetzele astea nu te-ai gandi ever ca ar putea sa debiteze atata substantza literara.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ce mah eu daca am 48 de ani si nu ma mai incadrez in tabloul tau nu ma mai lasi sa ascult?
Mulgi p*la!