marți, 30 septembrie 2008

Am fost in delagatie si-am rupt! Nuuu.

Citeam zilele trecute un articol in FHM "25 de chestii pe care le crezi cool (dar nu sunt).
Nr 15 Sa calatoresti prin lume cu rucsacul in spate Plan: "Ma duc la Londra sa beau cele mai tari beri si-mi clatesc ochii cu diferite pasari exotice." Realitate: "Am ajuns la Earl's Court, stau intr-un hotel plin de gandaci, fumez tutun rulat, mananc hrana indiana de la bacania din colt, pentru ca e cea mai ieftina de pe aici. Ce tare! Niste australience grasane care vomita pe trotuarul paralel. Hai sa le vrajim putin!" Am incheiat citatul.

Exemplul mi s-a parut mai mult decat realist, chiar trist. Sa va spun dc. Marea majoritate a prietenilor mei sunt oameni faini, care nu se obosesc sa se laude, si care spun lucrurilor pe nume. 'Nume' f apropiat de cele descrise mai sus in multe cazuri. Cunosc si oameni care iti povestesc despre locuri si evenimente, dar printr-o prisma pur subiectiva, realitate deformata, doar in varianta in care da bine, pare cool. Mai ales atunci cand si tu ai fost acolo (dar el nu stie asta) si stii despre ce vorbeste. Marea majoritate care pleaca sa calatoreasca light sau cu rucsacul cauta varianta economica, caci nu-l dau banii afara din casa si de obicei vede multe dar nu foarte , caci cu banuti putini... mari ti-s limitarile Doamne! Deci in cazuri d-astea travel money light, sa credeti doar jumatate sau cereti sa spuna si despre cealalta fatza...nespusa.

Sau mai sunt cazurile in care pleci in delegatie sau pt traininguri si toata lumea isi inchipuie ca ai rupt, ai vizitat, te-ai distrat, ai f*tut tot pe-acolo. No fucking way. Abia de apuci sa vizitezi centrul orasului in care iesi, sa manaci intr-un restaurant fain si sa bei vreo bere in vreun pub. Ce viatza de noapte, ce 'succese'? Schimbi fusul orar, esti usor turmentat in primele zile, esti suprasolicitat fizic si intelectual, caci esti la training si trebuie sa valorifice la maximum banii pe care-i investesc in tine. Pleaca un prieten zilele trecute la Praga si ma gandeam ca o sa vina de acolo si sa-mi spuna: "Am fost beat mort de Absinth pur, am facut turul orasului, am dat o buca ca era la oferta", etc etc....
Mi-a raspuns sec: "Am fost la munca, crezi ca am avut timp de ceva? Am dat un tur..."
Am inteles imediat.

Mai e apoi cazul in care ne referim la "cine la cine priveste", prin prisma vulpii care nu ajunge la struguri. Esti in strainatate. Asa cum ucraineanul/basarabeanul se uita cu jind la roman, romanul la mai toate natziile europene si nu numai, italienii la americani, nemtii la elvetieni, englezi sau nordici, and so on...fiecare se uita si se comporta ca stapan/subjugat(la nivel psihic, subconstient) unul fata de celalalt.
Imi aduc aminte de o intamplare petrecuta in centrul orasului Milano intr-un pub, la meciul Italia-SUA. Un tip dragutzel cu care se tot bagau in seama 2 italience ok, avea ochi numai pt 2 americance sterse si grase, care intamplator ajunsesera la masa cu mine. El se tot chinuia sa le combine. Se baga in seama cu mine, imi spune ca sunt smecher si cand a prins ocazia m-a intrebat cum am facut sa le combin. L-am linistit spunand ca nu sunt combinatia mea si ca nu ma intereseaza, caci sunt fade si grase. Mi-a raspuns: "Da bai, dar sunt Americance!" L-am privit cu mila, gandindu-ma ca in Romania unu' ca asta s-ar masturba pe strada. A fost tare dezamagit cand a vazut ca plec si ca de fapt nu o sa f*t nimic, desi in ochii lui deja combinasem americancele(si el nu). Fetele probabil o sa spuna ca de fapt am fost cu americancele, eventual am facut si sex in 3. Ei bine, nu, in realitate lucrurile nu se intampla asa, chiar daca infatisharea te ajuta. Si de la 'ar fi putut sa se intample' la 'a se intampla' e cale lunga de cele mai multe ori, si putini o bat.
So, sotzilor/soatzelor, nu-i mai invidiati pe cei care pleaca la traininguri, ca seara 'nu rup patul/masa', ci cauta unde sa puna cornul in perna mai rpd. La fel si cu cei plecati light la vizitat...putine muzee au preturi mici, putine concerte sunt moca, super partide de footbal mai au bilete in ultimele zile, parcuri de distractii, cluburi, pub-uri si restaurante au preturi occidentale,pt oameni cu venituri occidentale. De obicei incearca cate 1 din fiecare si pt restul decat da cu ochiul si face poze ca sa-si aduca aminte unde a fost si ce a vizitat(varianta pt altii) si ce ar fi putut sa vada si sa faca(varianta stiuta in sinea lui si care il roade). Deci, pana nu ati fost acolo, nu invidiati pe nimeni, caci orice realitate are o pojghitza roza. ;)

2 comentarii:

Anonim spunea...

so...been there, done that...si eu am calatorit light...si cand altii isi bagau unghia in gatutz ca deh...vizitai londonu`...eu ma zgariam pe fatza ca n-am avut suficient cash sa merg unde as fi vrut...asa ca am mers la 4 muzee cu intrarea libera si prin orash ca e gratis...da nah, am fost la london eh :D:D

Anonim spunea...

la categoria "delegatia: intre vis si ...realitate"
delegatia abroad ca sa zic asa, teoretic suna foarte incitant, dar practic...hmm va invit sa incercati si voi sa va distrati la program impus ;)
numai bine tuturor delegatilor, insa eu va doresc CONCEDII placute.(concediu = programul liber-ales)