miercuri, 9 iulie 2008

Concurez cu tataie din coltz

Adica nici macar nu concurez, ca sigur mananc bataie. Ma refeream la cati bani fac eu ca director, si cati bani face el din 'povestea pe care o spune mana intinsa". De-asta prefera unii sa cerseasca. E cel mai sigur job. Inca. Cunosc atatea cazuri. Dupa revolutie jobul a fost infloritor de-a dreptul. Simona Tache de la Catzavencu spune ca inca este.
O cred pe cuvant. Romanul e milostiv. Are mustrari de constiita. Bine ca le are. Traisca prostii. Eu sunt unul dintre ei, recunosc.
Langa biserica Enei era mereu un batranel la vreo 70-75 ani, cu capul plecat, parul alb si ochelari cu rama groasa, cu un carton in mana prin intermediul caruia cerea bani pt medicamente. Avea o pozitie arcuita, umila. Ii dadeam cate 1 leu aproape zilnic, in drum spre birou. Ma gandeam: "Daca ar fi fost bunicul sau parintele meu; ii dau, cum sa nu ii dau". Pana intr-o zi cand l-am vazut alergand dupa o batrana care-i facea concurentza pe post, o alerga si-i da cu sacosa lui bleumarin peste cap: Pleaca fa, ca asta e locul meu!" Era momentul adevarului. M-a durut sa stiu asta. Am facut un calcul scurt. In ultimii 3 ani de cand treceam zilnic pe langa el, tot sa-i fi dat 500-600 ron. Da, dar vedeam in el un batranel, asemenea bunicilor mei. Bunici pe care-i vizitez de 3 ori pe an, si nu le duc nimic de obicei, sau le duc medicamente, mancare.
Sa-mi fie rusine. Twice.

Niciun comentariu: