miercuri, 29 octombrie 2008

Salarii de 3000 de ron

Pot sa fiu ofticat de toti mucosii de 22 de ani care termina facultatea si vor salarii de 2-3000 ron?
I:Ce stii sa faci?
R Nimic!
I:Ai mai lucrat undeva?
R: Nu, am studiat pana acum!
I:Nici macar voluntariate ceva, colaborari periodice sau la proiect?
R: Nu, nu v-am zis ca am invatzat pana acum? Nu puteam sa merg si cu facultatea si cu jobul. Acum am terminat, vreau sa ma angajez.
I: Pai si cum se face ca te astepti la un astfel de salariu, fara a avea experienta?
R: Pai am prieteni sau fosti colegi si atat castiga. Si atat vreau si eu.

Si uite asa avand exemplu 20% din tinerii Romaniei (care au lucrat din primul an de facultate si acum au experienza pe un sector) si restul de 80% dintre tineri vor joburi bine platite. F multi nu se mai uita in jurul lor, ci doar la cei care au reusit. Poate unii au reusit pe relatii, nu pe merite, dar recunoaste careva? Asa ca permiteti-mi sa dau cu hua celor din noua generatie care s-ar vrea manageri din prima, si cu salarii europene, doar pe baza teoriei de c*cat invatzata in facultate.

19 comentarii:

Anonim spunea...

Pe langa faptul ca vor un salariu de inceput de 2-3 mii lei, se mai si considera cel putin la acelasi nivel cu cei care au cativa ani de experienta si au ajuns la acest salariu. Aaaaa mai au si atitudinea aceea ca si cum iti fac un servicu ca vin sa-i angajezi.Pff.. foamea urla in ei si matele joaca barbut dar ei au pretentii.

Anonim spunea...

E normal sa fie asa, noi suntem noua generatie, am fost educati sa nu ne multumim cu putin, si sa tintim cat mai sus! Dream BIG! ;)

Unknown spunea...

Dream Big, nu se supara nimeni, toti visam. Nimeni nu vrea sa te multumesti cu putin, doar sa pleci de jos si sa avansezi pe masura ce acumulezi experientza, daca te fac director azi maine da faliment firma. Eventual poti sa zici bogdaproste ca te-a acceptat cineva pe un post de middle management( chiar daca pe bani mai putini) dar pe care sa inveti meserie si apoi sa emiti pretentii mai multe...

Anonim spunea...

hai mai Gion, termina cu "rautacizmele";)
ai uitat cand faceam promotions si multe altele, pe atunci ne vaitam si noi ca la toate firmele ca lumea ni se cerea experienta.
personal: mi se pare normal ca prospaturile de pe bancile scolii sa tinteasca sus din prima, insa e nasol (pentru ei) daca nu inteleg ca "munca inceputa de jos face experienta frumos" - parafrazare proverb celebru:)
deci la munca tineri!

Anonim spunea...

Stii cam ce salariu are un contabil cu ani buni de experienta? Maxim 450euro... un salariu de mizerie.Iar unul care iese dupa bancile facultatii are pretentii,nu gluma.Stiu pe cineva care s-a dus sa se angajeze la o banca(imediat dupa ce termina facultatea)si i se ofera un salariu de 600 lei. A doua zi nu mai calca la serviciu.Motivul? " 600 imi dadea mama sa ma duc in Carrefour"... Acum depinde foarte mult si de job-ul ales. Ca unele iti permit o mai mare flexibilitate a programului,sau un salariu ceva mai mare,chiar daca nu ai o experienta asa multa in spate... dar oricum,cei mai multi se uita la salariul ce li se ofera, nu si daca merita intr-adevar job-ul respectiv... Ca sa ai pretentii trebuie sa fii si destul de bun in domeniu,nu? ra!u

Anonim spunea...

nu, ati fost educati ca totul vi se cuvine. parintii vostri v-au invatat ca meritati sa primiti totul gratis doar pentru ca v-ati nascut!
ghici ce?! in viata si in business nu e deloc asa. aici trebuie sa demonstrezi in fiecare zi ca meriti. e lupta pentru supravietuire si diferentiere. pentru pentru un leu salariu trebuie sa produci 5.

sunteti o generatie de oameni depresivi, neadaptati, fara valori si mergeti spre ratare sigura.
sunteti slabi, iar speciile slabe sunt eliminate. simplu!

Anonim spunea...

Ionut, ai mare dreptate. Intr-un fel tinerii acestia au dreptate, e logic sa vrei mult ca toti vrem. Dar cand eu sunt acolo platit cu 2-3000 ron dupa ani de munca si de futere de nervi si chem pe X la interviu si vrea 3000lei nestiind nici macar ce inseamna sa te scoli zilnic la ora 7 si sa pleci la lucru imi vine sa ma urc pe pereti.
Dar aici e de vina si legislatia muncii. Eu sunt in Firenze acuma si aici nici un "boboc" nu indrazneste sa viseze la mai mult de un contract determinat de 12 luni sau un contract de "aprendistato" pe un salariu de caca.

Anonim spunea...

Ei incearca, acu prost e cine le da :D. Adevarat, sa ii invete sa tinteasca sus, dar sa ii mai invete ca pana acolo sus tre' sa paseasca pe niste trepte, unele mai mici, altele mai mari...

Unknown spunea...

"Anonim :nu, ati fost educati ca totul vi se cuvine."
Anonim, cred ca voiai sa zici "au fost educati" eu unu am 10 ani de munca la 29 de ani. Si multi din generatia mea sunt asemeni mie, eu faceam referire la generatia care au acum 18-22 de ani...acolo sunt multi care cauta anuntzuri cu "angajez patron"!

Unknown spunea...

Ale, cand in Bucuresti rata somajului e sub 1.5% iar oameni buni, pregatiti, sunt putini, iei in calcul si sa le dai...probabil de-asta s-a si ajuns aici. Nu ai vazut cum isi fura multinationalele oamenii, le dau ceva in plus numai sa ii ia deja trainuiti!?

Anonim spunea...

Eu am inceput ca secretara, apoi am lucrat operatoare in CC si acum sunt executive manager la o firma straina, si abia ajung la 25 de mil. si am 7 ani de experienzta si 2 de cand sunt aici. am inceput pe 14 mil, cu tot cu bonuri...dar, na, au investit in mine, m-au crescut, si acum cand ma descurc si sunt multumiti de mine singuri au venit si mi-au propus marirea.

Anonim spunea...

cand am spus "vi se cuvine" ii raspundeam cuiva "anonim" din generatia "dream big" !

problema nu este ca tinerii cer bani multi, ci felul nesimtit si nerealist in care o fac. atitudinea e urmatoarea: "bai angajatorule, multumeste cerului ca am venit la interviu! daca vrei sa ma trezesc dimineata sa vin sa le zic "buna" tampitilor alora care lucreaza pentru tine trebuie sa scoti 1000E. daca vrei sa si muncesc... scoate 2000!

Anonim spunea...

Sunt 2 probleme care apar daca nu incepi de jos: 1. cand sunt probleme si e stresu' mare clachezi.2 nu recunosti cand unu' de sub tine munceste, pt ca nu stii cum e la "lopata", si nu poti analiza corect munca echipei

Unknown spunea...

Ahahahahaha,

Cosac, ce m-ai distrat cu asta..
Mi-am recunoscut niste candidati..
Tot asa, prospaturi de 22 de ani.
cu maxim un job pe timpul verii la activ.
-Ce astepatari salariale aveti?
-Minim 25 de milioane..
:))
I-auzi...
Da.... e generalizata treaba.. in fine..piata se va reaseza de la sine..ori fortata de factorul financiar ce se anunta maro...ori prin inevitabilele ratari ale unor proaspat absolventi indopati cu teorie seaca, care se vor lovi de propria lor impotenta pe un post de responsabilitate.Asta in cazul in care angajatorii isi asuma riscul asta.
Nu zice nimeni ca nu trebuie sa tintesti sus..Dar in felul asta copii astia au si toate sansele sa cada de sus din prima..Si o sa ii doara cand vor trebui sa se culeaga de pe jos.

Anonim spunea...

Mai oameni buni, eu zic ca va agitati prea mult. Prost nu e cel care cere ci cel care da. Sunt sanse destul de mari ca acelor copii sa nu le dea nimeni 3000 ron salar si vor trebui sa se multumeasca cu mai putin si odata intrati in campul muncii o sa-si cunoasca singuri valoarea. Poate pe unii chiar ii duce capul si or sa avanseze rapid(||pile). Eu unul mi-as pierde vremea cu ei la interviu amuzandu-ma: intrebandu-i ce vor de la viata, de ce meseria asta...bla-bla...suficient cat sa-si dea seama singuri ca nu stiu nimic.
PS: e o mare diferenta intre curaj si tupeu si multi nu stiu sa o faca

Anonim spunea...

Andu, tu ai dreptate! Pentru toti e clar ca nimeni nu va da banii aia si nu asta ne frustreaza. Pe mine ma sperie atitudinea, lipsa de bun simt a omuletzilor din generatia HIPO. Ei nu gandesc si nu au capacitatea de a se adapta. Nu conteaza cat negociaza. Si daca il iau pe 250E omul ala tot imatur, demotivat si frustrat va ramane! Asta ma inspaimanta! Ce dracu fac cu un astfel de om dupa ce l-am angajat! Nebunia lui imi strica firma! Brrr!
Si crede-ma, am suficienti ani de HR in conditii vitrege si stiu ce vorbesc!

Scrises spunea...

e aiurea ce spui. Ti se pare mult 3000 lei comparativ cu restul salariilor, inca pentru a trai in Romania, e un salariu de rahat, unde daca ai noroc in 20 ani o sa ai si tu casuta ta. E normal sa iti doresti minimul de trai...

alexo spunea...

Eu sunt convins ca un pusti care a mers la facultate si chiar a invatat ceva merita banii astia ( 3000 ron).. la fel cum sunt convins isi poate face treaba mai bine.. MULT mai bine decat un "contabil" cu "experienta" care scrie 3 hartii si catiga 500 de euro.
Generatia asta noua pe care o blamati e generatia copiilor vostri.. si daca voi sunteti batuti in cap si va lasati calcati in picioare muncind pe niste salarii de rahat.. ca sa o duca seful bine, asta nu inseamna ca si ei trebuie sa fie la fel de fraieri.. si DA! ei fac un serviciu angajatorului roman lucrand pe un salariu sub 1000 E.. pe care l-ar putea obtine usor afara.

Anonim spunea...

Uha, ce de comentarii intre timp...

Criza asta a mai ponderat 'realitatile tinerilor'...salariile in call centerele pe romana au scazut la 700-1000 ron/luna la full time, trist, dar inca o lectie despre cat valoreaza studiile, experienta, puterea de cumparare a societatii.